Werk

Menu
Terug

Wij tilden NextNovate naar een hoger plan: vanuit een nieuwe propositie ontwierpen we een nieuwe merkidentiteit en mobile-first website.

  • Cliënt Nextnovate
  • Product Rebranding & website
  • Diensten Branding, UX-design, illustraties
NextNovate website

NextNovate implementeert digitale werkomgevingen en migreren bedrijven naar de cloud. Toen NextNovate de afgelopen jaren een flinke groei doormaakte maar de propositie en het merk achterbleven, belde ze bij ons aan.

 

De vraag: ontwerp een nieuwe merkidentiteit met behoud van herkenbaarheid, positioneer NextNovate als een serieuze marktspeler en trusted advisor en ontwerp een passende mobiel-georiënteerde website.

 

Het resultaat: In samenwerking met Hill Interactive Media bedachten we de nieuwe prikkelende propositie, herontwierpen de merkidentiteit naar een nieuw merk vol energie, fun en optimisme, kleedden het merk aan met illustraties en ontwierpen een nieuwe mobile-first website.

Mobile first

Meer dan 60% van Nextnovate.com's bezoekers zijn mobiel, daarom kozen we voor een mobile-first aanpak. Door content eerst af te stemmen op de kleinste schermen, dwingt het om prioriteiten te stellen die automatisch leiden tot een betere - gebruikersgerichte - grotere desktopversie. 

 

We bedachten een designsysteem van blokken waarmee elke mogelijke pagina te bouwen valt. Zo kunnen medewerkers van NextNovate via Wordpress eenvoudig nieuwe templates ontwerpen, zonder dat de kwaliteit en consistentie van design, gebuikersgemak en merk in het gedrang komen.





NextNovate op papier

De hele huisstijl met do's & dont's is vastgelegd in een stijlgids en we verzorgde het drukwerk, waaronder NextNovate's "Playbook": een give-away voor de introductie van het nieuwe merk.





There's an app illustration for that!

Om NextNovates speelse en optimistische cultuur te communiceren en missie en visie visueel te ondersteunen, hebben we een set met illustraties ontworpen. 

andere projecten

PowerSlim

Leads m.b.v schaalbare gepersonaliseerde on/offline campagnes.

Jamin

Een nieuw potentieel voor een oude bekende

Qlouder

Wij styleden Qlouder naar overname: Mission accomplished!

Ticketfun

Vergroting van de concertbeleving, van koop tot herinnering

Hopperpoint

Een opfrisser voor bike sharing app Hopperpoint

Achiev

Hoe eenvoudig complex kan zijn

Selected labels

Een universele én unieke shop voor iedere DJ, festival en platenlabel

Erasmus university Rotterdam

Hoe maak je onderzoek toegankelijk, leuk en leerzaam?

Pon

Hoe wij UX- & design voor multinational Pon verzorgen

Second Luxury

Online veilingplatform voor 2e hands luxe artikelen